Jdi na obsah Jdi na menu
 

Informace k novému GVD

7. 10. 2009
Byly zveřejněny nové informace ke GVD 2009/2010 v Královéhradeckém kraji. Vyjede o 9,5 procent méně vlaků. Zprávu KHK o redukci lze najít zde, tabulku redukcí zde, první naávrh GVD zde.
V nejbližších dnech OREDO zveřejní konečný návrh v podobě klasických jízdních řádů.
----------
Příspěvek napsal Viktor Zerzán
 

Přidat komentář

Přidat komentář

Přehled komentářů

028

(Exot, 27. 10. 2009 14:20)

Rekne mi nekdo,kdy uz se konecne prestane nicit,redukovat a likvidovat?cozpak ty blbouni nahore nemuzou nechat kamen na kameni?kam se serou na komouse!!?to byla jeste draha pro lidi a ne jako ted,kdo plati ten jede a chodte si treba pesky!

Tabulky jízdního řádu

(-ds-, 23. 10. 2009 18:04)

logické by bylo, aby konečný byl konečný, ale není tomu tak.Proč, to netuším.
SŽDC jistě úpravy provedla (nejen "mazací", ale třeba v KHK naopak oproti konečnému návrhu došlo k obnovení některých spojů), ale doposud je neposkytla. Proč, tak to přesně taky nevím.
Návrh k tisku bude zveřejněn, jakmile ho poskytne SŽDC, ostatně to se píše i na stránkách OREDA (... jakmile obdržíme konečnou verzi od technického zpracovatele SŽDC s. o.)

Tabulky jízdního řádu

(Jardis, 23. 10. 2009 16:25)

Aha, já myslel, že "konečný" znamená konečný...
Takže jestli to dobře chápu, tak konečný existuje, ale protože zdaleka konečný není, tak se čeká na ten "k tisku" a ten ještě není, protože tam SŽDC ještě nestihla vymazat všechny ty zrušené spoje, jak píšu v předchozím komentáři :-) Nevíte tedy na který jízdní řád vlastně odkazuje zpráva na stránkách Oreda (..."v nejbližších dnech bude zveřejněn"...) a kdy bude zveřejněn ten opravdu konečný "k tisku"?

Tabulky jízdního řádu

(-ds-, 23. 10. 2009 14:16)

na stránkách OREDA není návrh do tisku. pletete pojmy. Jsou tři návrhy: první, konečný a do tisku. Z rozhodnutí samosprávy KHK se konečný neuvřejnil, neb obsahoval značně nepravdicé údaje vzhledem k tomu, co se dohodlo po jeho uzávěrce. A návrh do tisku není na žádných stránkách, žádného kraje a to z jednoduchého důvodu. SŽDC ho doposud nikomu neposkytla.
JInak návrhy jízdních řádů poskytuje SŽDC v pdf a to se docela dost blbě edituje...

Tabulky jízdního řádu

(Jardis, 22. 10. 2009 19:05)

Konečný návrh na stránkách Oreda stále není. Nevěděl jsem, že opakované mačkání klávesy "DELETE" při editaci tabulek jízdního řádu zabere tolik času :-))

šíření dezinformací ?

(-ds-, 17. 10. 2009 19:06)

no a z toho článku plyne, že by jako mělo dojít k redukci autobusové dopravy?
Jinak bus dopravci mají stabilní cenu dopravního výkonu a tak jim opravdu nezáleží na tom, kolik lidí v bude jede, pokud ho neprovozujou na komerční riziko

šíření dezinformací ?

(Honza86, 16. 10. 2009 16:16)

Autobusoví dopravci tehdy vydali tuhle tiskovou zprávu

www.orlobus.cz/jizdnirady/tiskova_zprava.pdf

a nemyslím si, že by byli natolik uvědomělí, že by jim šlo jen o lidi a ne o peníze. Jinak já jsem myslel, že by jim mělo být v podstatě jedno, jestli lidi jedou nebo ne. Kraj jim ztrátu z nevytížených autobusů doplatí, nebo se pletu?

šíření dezinformací ?

(-ds-, 15. 10. 2009 17:20)

spíše bych se přikláněl k tomu, že to je agentura JPP. Samozřejmě řidič mohl říkat "pravdu" (slyšel jenom pouze tohle a nic jiného). Vězte, že autobusovým dopravcům (většině) by vůbec nevadilo, kdyby přišli o výkony večer, o víkendu. Pro ně je provozně ideální jezdit od 4:30 do 17:30 5 dní v týdnu, všechno ostatní by nejraději osekali...
Těch pár kilometrů večer je vyjde zpravidla hodně draho.
Nevím, z které firmy daný řidič byl, ale většině firem hrozilo, že bude naopak muset řidiče přibírat
Co se týče vyjádření kraje (-9,5% kvůli státu) versus vyjádření MD, to je jenom politika. Neschopnost se musí nějak zamaskovat

šíření dezinformací ?

(Honza86, 15. 10. 2009 16:38)

Zdravím do diskuze. O té tiskové zprávě jsem nevěděl, ale za to jsem mluvil před časem s jedním známým řidičem autobusu, který mě do problému zasvětil. (Uznávám, že to působí dojmem, že "jedna paní povídala", ale já mu věřím.) Konkrétně řekl, že opatřením o optimalizaci autobusové dopravy přijdou dopravci skoro o 30% najetých kilometrů a bál se o své zaměstnání. Opticky je skutečně více autobusových spojů, hlavně mezi většími městy, ale odstraní se spousta souběhů, objízdných tras do menších obcí apod. a přibude přestupů. Do těch tiskových zpráv to vždycky napíšou tak, aby to vypadalo dobře.

Na druhou stranu, já rozhodně nejsem proti "optimalizaci"! Znám několik situací, kdy v určitém úseku jedou dva autobusy za sebou a v každém 1 člověk, ale nechci, aby kvůli tomu, že autobusoví dopravci nebudou mít dostatek kilometrů, rušili vlaky a nahrazovali je autobusovou dopravou. Alespoň ne v takové míře. Podle vyjádření mluvčího ministerstva dopravy stát omezil příspěvky o tolik, že čekal zrušení 1-2% vlaků a náš kraj ruší 9,5% http://www.ct24.cz/doprava/69216-kralovehradecky-kraj-zrusi-vice-vlaku-nez-ministerstvo-cekalo/

šíření dezinformací

(-ds-, 15. 10. 2009 9:29)

pane Honzo86, od 1.9.2009 neměly být rušeny spoje, ale naopak mělo dojít k navýšení spojů o 20%, viz http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/kraj-volene-organy/tiskove-centrum/aktuality/cestovani-na-jednu-jizdenku-po-celem-kraji-se-odklada-29502/

mícháte jablka s hruškama a je z toho nedobrý guláš

co bude dál

(vlakynachod, 14. 10. 2009 20:31)

no já bych to viděl tak, že nakonec nebudou ani vlaky, ani autobusy, a budem jezdit na velbloudech :-(

Nesouhlasím

(Honza86, 14. 10. 2009 20:18)

Žádný kraj nepřistoupil k tak zásadním omezením jako ten náš. Zajímavé je, že slibují, že vlaky nahradí levnějšími autobusy. Proč? Jsou opravdu o tolik levnější?
Já bych to dal do souvislosti s jiným nedávným rozhodnutím kraje:
Od 1.9. se měly výrazně redukovat autobusové spoje (až o 30%) s čímž autobusoví dopravci zásadně nesouhlasili, protože by museli propouštět a hlavně by se jim snížil zisk, a tak se proti kraji spojili a vyhrožovali. Kraj couvnul a změny odložil na 12.12. s tím, že se o nich ještě bude jednat. No a jak dát autobusákům více najetých kilometrů a přesto ušetřit? Zrušit vlaky!
Já sem jim tam hned psal mail, ale ani se neobtěžují odpovědět. Zásadně s tím nesouhlasím a doufám, že se s tím ještě něco bude dělat. Např. redukce spojů mezi Trutnovem a Kunčicemi nebo Starou Pakou a Jaroměří je na pováženou. Tu Dobrušku a Opočno bych už chápal spíš, ale stejně, kámoš tam jezdí z Týniště na školu ráno přímým vlakem a ten má být zrušen v celé trase taky a přitom tam pravidelně jezdí přes 20 lidí, odpoledne to samý. Takže ani s tím nemůžu souhlasit. Celý tohle rozhodnutí je dost skandální.

Stát je překvapen rozhodnutím HK kraje

(Jardis, 14. 10. 2009 19:41)

http://www.ct24.cz/doprava/69216-kralovehradecky-kraj-zrusi-vice-vlaku-nez-ministerstvo-cekalo/

028

(Jardis, 9. 10. 2009 17:05)

Určitě se o něco takového pokusím. Znám se strojvedoucími, něco vymyslíme, jen tak jim to neprojde :-)
V Dobrušce se určitě najdou lidi, kterým není trať lhostejná. Problém je v "Opočeňácích". Kvůli tomu, že nádraží leží 2km jim je trať na Dobrušku prakticky ukradená. Tam by sme s peticí asi moc neuspěli.

Mimochodem, nejvíc mě rozčílila ta jejich tisková zpráva ...Zrušily bysme až 40% vlaků, ale buďte rádi, zrušíme jen 10% a za všechny vlaky bude náhrada... :-)

028

(vlakynachod, 8. 10. 2009 21:07)

Té trati bude škoda. Sice to není nějak extra vytížená trať ale své zákazníky určitě má. Nestálo by za pokus třeba sepsat po Dobrušce a Opočně petici nebo něco takového?

028

(Jardis, 8. 10. 2009 16:08)

Chystané zrušení všech vlakových spojů jsem hned mailem konzultoval se starostou města Dobruška. Vyjádřil se v tom smyslu, že město se zrušením nesouhlasí a již delší dobu se pokouší o tomto s Oredem jednat. Zatím prý ale neúspěšně. Uvidíme, narozdíl od většiny ostatních změn, toto chtějí provést až od 7.3.2010, takže už jakoby počítají s nějakou reakcí občanů.

I zde uvedu důvody, které hovoří proti zrušení tratě.

1) Tradice. Vlaky jezdí na této trati již 101 let. Trať loni prožila velmi úspěšné oslavy 100. výročí. Spousta lidí na tom vydělala a teď to v tichosti zrušíte?

2) Se zachováním současného provozu a standardní údržbou počítá zamýšlený systém Drah Orlických hor (viz. http://www.orlickedrahy.cz/studie_etapa_0.php)

3) Napojení Dobrušky se 7000 obyvateli na vlak v Opočně je autobusem (v tuto chvíli) řešeno prakticky jen u minimálního počtu spojů. O víkendu nejede téměř nic. Napojení na vlak je přitom nezbytné pro cestování na delší nepřímé vzdálenosti - typicky pro turisty. Reálná bezproblémová návaznost autobusů na vlaky je zatím pouze teoretická. Pokud má vlak zpoždění, často se stává, že autobus nečeká. Prý "autobusáka problémy drah nezajímají."

4) Dopravní obslužnost vlakem o víkendu je důležitá navíc tím, že např. v sobotu, turisticky nejaktivnější den, jede odhadem jen 20% autobusů, v neděli je to pak odhadem 40%. Pokud se tedy nedostaneme vlakem do Opočna, nedostaneme se téměř nikam. Většina vlaků narozdíl od autobusů o víkendu jezdí.

5) Zrušením vlakového spojení do Dobrušky město ztratí na atraktivitě hned na několika úrovních.

6) Jízdenky integrovaného systému IREDO neakceptují jízdenky ČD. Např. skupinové jízdné, výhodné síťové či víkendové jízdenky. Téměř vždy to pak znamená dokupování jízdenek na autobus navíc. Na cestu tam, na cestu zpět.

7) Pokud chci kupovat jízdenky ekonomicky, vyžaduje to tedy nákup jízdenek nadvakrát. Na to však většinou nezbývá dostatečný čas při přestupu z autobusu na vlak. (Před odjezdem vlaku se před pokladnou tvoří fronty a vydání i třeba jen jedné složitější jízdenky může trvat 5 minut.)

8) Při zpáteční cestě je naopak času mezi příjezdem vlaku a odjezdem autobusu víc než dost. Zatímco vlak by byl již dávno přistaven, autobus čekává na nádraží v Opočně za rohem, nechává nás vymrznout a až teprve v čase odjezdu nás nechá nastoupit.

9) Autobusy na této trase musejí vyjíždět o 10 minut dříve než vlaky, trasa autobusem je totiž delší. Časově je pak spojení méně atraktivní.

10) Zvýšení autobusového provozu mezi Dobruškou a Opočnem zvýší riziko nehod na velmi úzké a už tak vytížené a nebezpečné silnici, mezi těmito dvěma městy.

11) Zrušení všech spojů by s největší pravděpodobností bylo trvalé, nebo chcete tvrdit, že to děláte jen dočasně? Se zrušeným pravidelným provozem pak trať pomalu chátrá, rozkrádá se, atp.

028

(vlakynachod, 7. 10. 2009 16:30)

Ano, je to tak. A 063 to samé:-(

028

(Jardis, 7. 10. 2009 16:27)

Jentak mimochodem a nenápadně je tam postupně rozepsané úplné zastavení provozu na trati 028 od 7.3.2010 :-(