Dva měsíce od zavedení rychlíku Dobrošov: Jak si stojí a co bude dál?

Už jsou to téměř dva měsíce od zavedení páru rychlíků R949/950 Dobrošov. Co bychom mohli k tomuto vlaku napsat? Z pohledu železničních nadšenců, na jeho vozbě se na trati 026 vystřídaly všechny možné „brejlovce“, vše bylo řádně zdokumentováno:

Rychlík si také našel cestu do různých médií. Psaly o něm mj. IDNES.cznoviny ECHO, týdeník 5+2 dokonce citoval náš článek. Debata též průběžně probíhá na diskusním fóru K-report. Médii také prošla zpráva o jeho srážce s osobou, která se stala mezi Předměřicemi nad Labem a Smiřicemi pouhý týden po jeho zavedení.

Ač některé články a reakce v diskusích mohou vyznít negativněji, jiné pozitivněji, snad všichni se shodli, že největším problémem je chybějící přípoj do Broumova. Sice se dá jet ráno autobusem do Meziměstí, ale poměrně dlouhé čekání na přestup moc cestujících nenaláká. Zpět se dá přestoupit na autobus v Polici nad Metují. Tato kombinace je však velmi nesystémová a funguje jen uvnitř IDS IREDO s časovou nebo přestupní jízdenkou na čipové kartě. Kdo pojede do/z Prahy, nebude mít na celou cestu jízdenku IREDO, bude si muset koupit zvlášť jízdenku na vlak a autobus a cesta se mu prodraží.

Je ale velká pravděpodobnost, že tento problém pomine s červnovou změnou jízdního řádu, neboť Královéhradecký kraj zvažuje zavedení tohoto chybějícího vlakového přípoje. Na Tomášův dotaz to zmínil Mgr. Dominik Prymš, dopravní specialista a technolog jízdních řádů, který též nabídl další kombinaci s přestupem v Náchodě (to ale neřeší výše zmíněný tarifní problém):

Teoretické zavedení tohoto spoje je cesta správným směrem. Jen je škoda, že až od června, motorový vůz řady 810 v Meziměstí stojí už dnes a na jiných tratích se jízdní řády mění i mimo plánované změny GVD. Až po železničním napojení Broumova a časovém odstupu kvůli analýzce počtu cestujících bude na místě hodnotit smysl tohoto vlaku.

Díky časovým polohám to i tak tento vlak nebude mít lehké.

komentáře 2

  1. Miroslav napsal:

    Neřeším nějakou systémovost, ale pohodlí pro mě jako pro cestujícího. Proti rozhrkané regionově jsou i tyto staré vagony mnohem komfortnější (minimálně z hlediska hluku).

    Pokud bychom hledali systémové řešení, tak jako nejlepší pro Broumovsko vidím nasadit nějakou lepší soupravu než regionovu a jezdit z Broumova až do HK bez přestupu ve Starkoči. Troufám si tvrdit, že většina lidí z Broumovska stejně v HK končí, takže jeden přestup na vlak do Prahy už by tolik nebolel. Navíc pokud by se podařilo udržet dobu jízdy na cca 1:45h, tak by se jednalo o rychlost, která konkuruje i cestě autem (z centra HK do Broumova to pod 1:30 autem dáte málokdy).

    Pak může tento rychlík zase klidně skončit a nikoho to bolet nebude.

    • Petr David napsal:

      Naprostý souhlas, jen bych doplnil, že se vlak osvědčil zejména v zimním období kvůli snadnému průjezdu, kvůli připravené cestě ostatním vlakům. Jezdím s ním 10x měsíčně, zhasnu v kupé a odpočívvám. To je vlastní zkušenost.
      Mírné zlepšení nastane až se rozjede přípoj z Broumova. Mimochodem, v Broumově se má stavět malý terminál. Viz NAŠE BROUMOVSKO.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *