Lidé už nebudou muset chodit z teplického nádraží do města pěšky

Díky iniciativě starosty Teplic nad Metují pana Brandejse a podpoře 1. náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje pana Mgr. Červíčka odpovědného za dopravu, se podařilo rozšířit od nového jízdního řádu platného od 10. 12. 2017 počet vlaků nejen mezi teplickým nádražím a městem, ale v některých případech až Do Adršpachu.

Cestující a obyvatelé Teplic nad Metují tak již nebudou muset každé dvě hodiny chodit z nádraží do města dva kilometry pěšky, protože nebyl přípoj. Mimo první ranní a poslední večerní vlaky nyní bude přípoj od každého vlaku celoročně, tedy i mimo turistickou sezonu (květen až srpen).

Zlepší se také spojení s Trutnovem, kdy mimo turistickou sezonu o víkendu nejezdil dopolední pár vlaků. Turisté se tak dostanou v zimě na běžky do Jestřebích hor.

Novinkou budou přímé vlaky z Polska, které budou jezdit o víkendech od konce dubna do začátku září 2018. To by mohlo částečně pomoci stále se zvyšujícímu náporu automobilů právě z Polska. Otázkou je ovšem předlouhá jízdní doba těchto vlaků, způsobená zoufalým stavem železniční tratě na Polském území.

Po dlouhé době škrtů a populistického zavedení nesystémového rychlíku, nyní konečně dochází ke smysluplnému rozšíření nabídky železniční dopravy, která přiláká do veřejné dopravy nové cestující. Náš region potřebuje kvalitní železniční dopravu, protože žijeme v chráněné krajinné oblasti a individuální automobilová doprava je již na mnoha místech na pokraji možností. Potenciál železniční dopravy do Polska je velký a na možnosti zavedení pravidelné dálkové dopravy Praha – Wroclaw přes Meziměstí se pracuje, ale smutné je, že někteří místostarostové a starostové našeho regionu se k tomu slušně řečeno staví zády. Toto naštěstí není případ starosty Teplic nad Metují a tak mu tímto nejen za obyvatele města
děkuji.

Jiří Prokop, Náchod

Tepličtí už nebudou muset z nádraží do města pěšky, téměř od každého vlaku na „hlavní trati“ bude přípoj právě sem. Historický snímek ještě s původním názvem Teplice nad Metují zastávka.

Během letní sezóny budou přes přechod v Meziměstí provozovány turistické vlaky, vozit budou zejména návštěvníky adršpašsko-teplických skalních měst


Foto: Tomáš Ságner

Mohlo by se vám líbit...

1 odpověď

  1. Petr David napsal:

    Pana Prokopa znám, má neobyčejný „tah na branku“, snaží se, jak jen to jde, bojovat za železnici v našem regionu, snaží se upozornit na její možnosti pro obslužnost výběžku. Proto si ho vážím a i tady ho podpořím v jeho úsilí, které má podle mne smysl. V žádném případě ale nemohu souhlasit s posledním odstavcem.
    O zmíněném rychlíku se nyní současně vyjádřím níže, na: „Dva měsíce od zavedení rychlíku Dobrošov: Jak si stojí a co bude dál?“
    O zmiňované dlouhé době škrtů se vyjádřím přímo tady ihned. Ač mám výhrad k obslužnosti regionu tolik, že bych je nechtěl házet přes zeď (použitá vozidla, absence Vysokovské spojky,…), tak škrty tady nevidím ani náhodou. Hodinový takt je to, co není všude, hodinový takt by nám mohla závidět řada podobných tratí!!! Pokud si pamatuji, za tímto účelem vzniklo jisté, snad desetileté memorandum a to v době, kdy bylo podle mého názoru méně peněz, i v době, kdy procházela celosvětová ekonomická krize. Osobně se nechci nikomu zavděčit, a proto bych do věci politiku nezatahoval a přimlouval bych se za větší objektivitu. V zájmu té objektivity je pravdou, že se bohužel zrušilo depo a mezinárodní nákladní doprava. Ale článek je o obslužnosti území.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *