Po čtrnácti letech se na přechod v Meziměstí vrátily osobní vlaky

V sobotu 28. dubna 2018 se na železniční přechod Meziměstí – Mieroszów vrátily osobní vlaky. Stalo se tak po čtrnácti letech od ukončení pravidelné osobní dopravy. O zavedení vlaků jsme informovali v předchozím článku.

Úplně první pravidelný vlak tvořený dvěma jednotkami SA134-003 a SA134-005 překročil státní hranici ve Starostíně v 8:04:

Video z přejezdu hranice:

Dle dostupných informací první den do Adršpachu přes hranice přijelo 224 cestujících. Kvůli zpoždění na české straně se bohužel opozdily i další spoje, včetně prvního přeshraničního vlaku odjíždějícího z české strany (Os 25453 Adršpach – Wałbrzych). Tento vlak nebyl tak zaplněný jako ten první (nutno brát v potaz, že jely dvě spojené jednotky a tak se může kapacita jevit trochu naddimenzovaná), bylo ale vidět, že se o novém spojení ví, a že i Češi mají zájem o výlet například do Kłodzka. Též překvapila znalost starších dam, které věděly, že za Wałbrzychem pojedou nejdelším polským tunelem 🙂

Zpočátku se vlak plouží rychlostí asi 30 km/h. Po překročení státní hranice ještě chvíli trvá, než se dojede do Mieroszówa, odsud trať vede malebným údolím společně s hlavní silnicí č. 35 do zastávky Unisław Śląski, za kterou je jediný tunel na trase vlaku – tunel Podlesie s délkou 262 metrů. Od tunelu vlak zrychlí na 50 km/h, projede kolem osady Kuźnice Zachodnie a ve stanici Boguszów-Gorce Wschód se připojí na hlavní trať Zgorzelec – Jelenia Góra – Wrocław. Odsud je to ještě 5 kilometrů na konečnou Wałbrzych Glówny.

Tuto reportáž jsme chystali ve dvou skupinách – Viktor s Petrem převážně cestovali vlakem a projeli se i dalším obnoveným spojem v Polsku (viz dále), Tomáš se pohyboval kolem trati a fotil:

Viktor a Petr se přemístili z Wałbrzychu do Wrocławi, poté autobusem do Nysy (vlakem to nešlo) a svezli se ten den též obnoveným spojem přes Otmuchów a Kamienec Zabkowicki do Kłodzka. Zde jel též szynobus SA134, konkrétně SA134-009 dopravce Polregio:

První den provozu nových přeshraničních vlaků se až na zpoždění vydařil, cestující o spoji věděli a pokud se zájem udrží, mohl by to být dobrý podnět pro další rozvoj železniční dopravy v česko-polském příhraničí.


Foto: Viktor Zerzán, Tomáš Ságner

Video: Petr Nechanický

Mohlo by se vám líbit...

komentáře 2

  1. Využil jsem toto první spojení osobního vlaku na trase Meziměstí 08:07-Adršpach O8:45/O8:50-Meziměstí O9:17/09:23-Mieroszow-Walbrzych Gl. 10:04 (+10 min)/10:36 na otočku zpět do Meziměstí11:17/11:23-a do Walbrzychu 12:04 na přes přechod v Meziměstí. Z Walbzychu 12:27-Jelenia Góry 13:17/15:24-Walbrzychu Fabryczny 16:16/16:22-Sedzislaw 16:49/16:55 NAD Bus-Kamienna Góra 17:04/přestup na 810-Lubawka-přes druhý přechod PL/CZ -do Královce-Trutnova hl.n. 17:58, na zakoupenou Síťovou Jízdenku GWTR+Polsko pro důchodce za 60 Kč. Výlet pohodlným příjemným projíďkou vlakem SA 134 a El. jednotkou 45 WE KD, se velmi vydařil při slunečném počasí ke spokojenost, získal mnoho poznatků a zážítků prohlídky Jelenie Góry na novém nádraží-peronu, prohlídky ve městě s obědovým pauzou. Doporučuji lepší-větší propagaci, aby se to dostalo mezi lidi a auta nechali doma.

  2. Pavel Mrázek napsal:

    Jakým jazykem je to psáno? Že bych si to nechal v Google Translatoru přeložit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *