Výlet na krajskou síťovou jízdenku

Po minulé cestě kolem Broumovského výběžku jsme si s Tomášem naplánovali další akci – tentokrát po Česku. Zvolili jsme Skupinovou víkendovou jízdenku pro Královéhradecký kraj, jejíž platnost přesahuje hranice kraje do vybraných stanic, čehož jsme také využili.

skupinova-vikendova-jizdenka---region-kralovehradecky

Naším prvním cílem byla stanice Rokytnice nad Jizerou. Ovšem dojet tam vlakem znamená objet půl kraje, a to vše kvůli několikaminutovému nepřípoji v Trutnově. Tomáš vyjel z Broumova, já přistoupil v Náchodě a dojeli jsme do Starkoče, kde jsme přestoupili na rychlík do Prahy. Moc daleko jsme jím však nejeli, v Jaroměři jsme přestoupili na rychlík Pardubice – Liberec. Ve Staré Pace již stál spěšný vlak do Trutnova, jímž jsme popojeli do Martinic v Krkonoších, kde jsme konečně nastoupili do motorového vozu 810.564, vybaveného digitálním transparenty a LCD obrazovkami s informacemi o cestě. Bez problému jsme dojeli až do Rokytnice.

imgp8941

810.564 v Rokytnici nad JIzerou

Dojet vlakem do Rokytnice nad Jizerou je trochu problém i z toho důvodu, že sem vlak jezdí pouze 1x za den a to v sobotu, neděli a svátky. Ostatní spoje (a stejný spoj v pracovní dny) končí o 2 km dříve v Jablonci nad Jizerou, kde většina cestujících vystoupila. Až do Rokytnice kromě nás dvou dojeli čtyři lyžaři. Foto motorového vozu se staniční budovou navíc kompliovalo slunce, které svítilo přímo proti, a z druhé strany fotit nešlo, neboť staniční budovu zakrývaly stromy. Na samotnou staniční budovu není moc pěkný pohled, je ve špatném stavu a cestujícím nepřístupná.

rokytnice-nad-jizerou___810-564-5___os-15504___9.2.2014

810.564 v Rokytnici nad Jizerou

Z Rokytnice jsme se vrátili do Martinic, cestou jsme udělali pár snímků i ve stanicích, kde  z dopravních důvodů (na trati je D3) strojvedoucí volal dispečerovi.

imgp8946

Stanice Poniklá 

Do Martinic jako první přijel spěšný vlak do Trutnova, který zde čekal na křižování s protijedoucím Sp do Kolína, na který jsme čekali my. Přes Starou Paku, Novou Paku, Ostroměř a Nový Bydžov jsme jím dojeli až do Chlumce nad Cidlinou, kde jsme přestoupili na osobní vlak (rychlík je v tuto dobu vynechán) do Hradce Králové. Tam jsme spatřili soupravový vlak s bývalými vozy rakouských železnic, které nyní vlastní České dráhy. V Hradci jsem tyto vozy viděl poprvé.

Další východočeská „katrová“ relace po trase Trutnov – Kolín je Hradec Králové – Letohrad, kterou jsme se rozhodli celou projet. K našemu překvapení byl v soupravě „najbrtí“ motorový vůz 854.014 ALENKA. Ještě větším překvapením však při křižování v Potštejně bylo, že na protijedoucím vlaku jel druhý trutovský „najbrtí katr“ 854.019 BABIČKA. Vidět je oba vedle sebe se také nepoštěstí každý den.

potstejn___854-019-7___sp-1954-a-854-014-8___sp-1955___9.2.2014

854.019 BABIČKA a 854.014 ALENKA v Potštejně 

Počasí však nepřálo a Letohrad nás uvítal deštěm. Nám to ovšem nevadilo, v plánu bylo zajít do nádražní restaurace. Dali jsme si výborný pozdní oběd (jídlo opravdu dobré a ceny nízké – doporučujeme) a do odjezdu našeho vlaku do Ústí nad Orlicí jsme dokumentovali dění ve stanici.

imgp8960

EN57-1952 na osobním vlaku do Lichkova v Letohradu

Onen náš vlak přestavoval motorový vůz RegioSpider řady 841, toho dne v úsek Letohrad – Ústí nad Orlicí posílen o soupravu 810+010. A protože nový vlak přijel z Mlýnického Dvora plný, starý dobrý „šukafon“ to jistil. Nakonec i ten se slušně zaplnil, a tak posila byla na místě.

letohrad___841-016-9___vpredu-810-060-4___os-20008___9.2.2014

„RegioSpider“ 841.016 přijel z Mlýnického Dvora v Letohradě se napojil na soupravu 810.060+Btax

V Ústí nad Orlicí následoval rychlý přestup do City Elefanta a krátká cesta do Chocně, kde byla větší pauza do odjezdu vlaku na Týniště nad Orlicí.

usti-nad-orlici___740-763-8___9.2.2014

740.763 odjíždí z Ústí nad Orlicí 

Měli jsme trochu obavy, jestli nepojedeme autobusem, neboť toho dne došlo k technické závadě na trati v úseku Choceň – Čermná nad Orlicí, následkem čehož byla zavedena NAD. Závada však byla odstraněna a my tak projeli vlakem bez problému. V Týništi nad Orlicí při přestupu do Regionovy na relaci Doudleby nad Orlicí – Náchod byla již tma. Aby Tomáš nemusel čekat v Náchodě na přípoj do Broumova, vystoupili jsme už ve Václavicích a udělali si zajížďku do Starkoče.

Cílem výletu bylo dojet do Rokytnice nad Jizerou, a zakreslit následně jedno z mála chybějících míst na železniční mapě – to se povedlo, a tak výlet hodnotíme (až na počasí) jako úspěšný.

———

Foto: Viktor Zerzán, Tomáš Ságner

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..