Jízdenka na léto 2015 (středa 15. 7. 2015)

Po přenocování v Chebu jsme se ráno ještě před sedmou hodinou ranní vypravili na otočku do Lubů u Chebu. Tímto směrem jsme jeli již před třemi lety, ovšem jen do Nového Drahova, kde jsme navštívili přírodní rezervaci SOOS. Nyní se naskytla možnost dojet až na konečnou a té jsme využili. Stejně jako minule jela regionova, v Lubech bylo jen pár minut na pořízení několika snímků. Vlak byl cestou tam poloprázdný, ale cestou zpátky se slušně zaplnil.

IMG_4569

Chebské nádraží

IMG_4570

Autobusový terminál u vlakového nádraží

IMG_4573

Budova stanice Luby u Chebu

IMG_4575

814.034 při krátkém pobytu v Lubech

IMG_4576

Pohled na Luby od vlakového nádraží

Rychlíkem vyšší kvality s názvem Karlštejn jsme se přemístili z Chebu do Prahy, v Plzni jsme díky přestavbě nádraží nabrali mírné zpoždění. V Praze jsme přestupovali z hlavního na Masarykovo nádraží, díky mimořádné události kdy vlak linky S1 předchozí noci nedobrzdil u konce nástupiště a projel zábranou, jsme ale byli odkázáni na metro, kterým jsme museli přejet do Holešovic, neboť vlaky směr Kralupy nad Vltavou začínaly tam.

IMG_4579

Úklid po projetí zarážedla CityElefantem na Masarykově nádraží v Praze

Linkou S4 jsme jeli do Kralup nad Vltavou, kde jsme přestoupili do soupravy sestávající ze dvou motorových vozů řady 810. Jeden se odpojil ve Slaném, druhý pokračoval do stanice Zlonice, kde jsme měli hodinu čas, který jsme využili k prozkoumání obce. Nevrátili jsme se pak ale na nádraží, ale na zastávku Zlonice zastávka, odkud jel vlak na nádraží, a po rychlém obratu se vracel – a to do Straškova. Trať Zlonice – Straškov má velmi omezenou nabídku spojů, jezdí zde jen dva páry vlaků za den, a to jen v pracovní dny. Odpovídala tomu i obsazenost, cestující by se dali spočítat na prstech jedné ruky. Na tomto vlaku jela 809.281 v historickém červenožlutém nátěru.

IMG_4580

Křižování s 809.534 ve Slaném

IMG_4583

Stanice Zlonice

IMG_4591

Kostel Nanebevzetí Panny Marie

IMG_4593

809.281 přijíždí od Straškova na zlonickou zastávku, která je blíže obci než nádraží, vlaků přes ni ale jezdí málo

IMG_4600

Interiér 809.281

Ve Straškově byla opět pauza, tentokrát cca 45 minut. Opět jsme prozkoumali obec, a vrátili se na nádraží. Od Vraňan přijel motorový vůz 809.657, který se tam vracel, a my jím jeli až na konečnou. Tam jsme přestoupili na poslední trať, která byla v plánu na projetí – krátká trať vedoucí do Lužce nad Vltavou, obce, která má svůj katastr na ostrově. Z jedné strany ji totiž obtéká řeka Vltava, z druhé strany pak Vraňansko-hořínský plavební kanál.

IMG_4604

Stanice Straškov

IMG_4605

809.657 ve Straškově před odjezdem do Vraňan

IMG_4611

809.502 v Lužci nad Vltavou

Po krátkém pobytu v Lužci jsme se vrátili do Vraňan a přesedli na linku S4 do Prahy, kde jsme vystoupili na nové zastávce Praha-Podbaba. Poblíž se nachází též stejnojmenné tramvajové obratiště. Na vlakové zastávce zastavují všechny osobní vlaky a též děčínské rychlíky. My si počkali na linku S41, takzvanou městskou linku z Rudné u Prahy do Prahy-Libně (o víkendech Prahy-Hostivaře). Na této lince jezdí dnes již téměř historické elektrické jednotky řady 451, tzv. žabotlamy. Tomu svezení se nedalo odolat :-).

IMG_4618

Zastávka Praha-Podbaba

IMG_4620

Tramvajové obratiště Podbaba

IMG_4632

Elektrická jednotka 451.059 městské linky S41 v zastávce Praha-Podbaba

IMG_4633

Interiér 451.059

Z Prahy-Libně nás odvezl vsetínský rychlík Matalík, já vystoupil v Chocni a večerním osobním vlakem do Meziměstí dojel do Náchoda, Petr jel přímo do Olomouce.

Ve čtvrtek jsme si dali pauzu, a tak příště budeme pokračovat rovnou pátkem, povozíme se po jindřichohradeckých úzkokolejkách.

———

Foto: Viktor Zerzán

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..