Jízdenka na léto 2015 (středa 15. 7. 2015)
Po přenocování v Chebu jsme se ráno ještě před sedmou hodinou ranní vypravili na otočku do Lubů u Chebu. Tímto směrem jsme jeli již před třemi lety, ovšem jen do Nového Drahova, kde jsme navštívili přírodní rezervaci SOOS. Nyní se naskytla možnost dojet až na konečnou a té jsme využili. Stejně jako minule jela regionova, v Lubech bylo jen pár minut na pořízení několika snímků. Vlak byl cestou tam poloprázdný, ale cestou zpátky se slušně zaplnil.
Chebské nádraží
Autobusový terminál u vlakového nádraží
Budova stanice Luby u Chebu
814.034 při krátkém pobytu v Lubech
Pohled na Luby od vlakového nádraží
Rychlíkem vyšší kvality s názvem Karlštejn jsme se přemístili z Chebu do Prahy, v Plzni jsme díky přestavbě nádraží nabrali mírné zpoždění. V Praze jsme přestupovali z hlavního na Masarykovo nádraží, díky mimořádné události kdy vlak linky S1 předchozí noci nedobrzdil u konce nástupiště a projel zábranou, jsme ale byli odkázáni na metro, kterým jsme museli přejet do Holešovic, neboť vlaky směr Kralupy nad Vltavou začínaly tam.
Úklid po projetí zarážedla CityElefantem na Masarykově nádraží v Praze
Linkou S4 jsme jeli do Kralup nad Vltavou, kde jsme přestoupili do soupravy sestávající ze dvou motorových vozů řady 810. Jeden se odpojil ve Slaném, druhý pokračoval do stanice Zlonice, kde jsme měli hodinu čas, který jsme využili k prozkoumání obce. Nevrátili jsme se pak ale na nádraží, ale na zastávku Zlonice zastávka, odkud jel vlak na nádraží, a po rychlém obratu se vracel – a to do Straškova. Trať Zlonice – Straškov má velmi omezenou nabídku spojů, jezdí zde jen dva páry vlaků za den, a to jen v pracovní dny. Odpovídala tomu i obsazenost, cestující by se dali spočítat na prstech jedné ruky. Na tomto vlaku jela 809.281 v historickém červenožlutém nátěru.
Křižování s 809.534 ve Slaném
Stanice Zlonice
Kostel Nanebevzetí Panny Marie
809.281 přijíždí od Straškova na zlonickou zastávku, která je blíže obci než nádraží, vlaků přes ni ale jezdí málo
Interiér 809.281
Ve Straškově byla opět pauza, tentokrát cca 45 minut. Opět jsme prozkoumali obec, a vrátili se na nádraží. Od Vraňan přijel motorový vůz 809.657, který se tam vracel, a my jím jeli až na konečnou. Tam jsme přestoupili na poslední trať, která byla v plánu na projetí – krátká trať vedoucí do Lužce nad Vltavou, obce, která má svůj katastr na ostrově. Z jedné strany ji totiž obtéká řeka Vltava, z druhé strany pak Vraňansko-hořínský plavební kanál.
Stanice Straškov
809.657 ve Straškově před odjezdem do Vraňan
809.502 v Lužci nad Vltavou
Po krátkém pobytu v Lužci jsme se vrátili do Vraňan a přesedli na linku S4 do Prahy, kde jsme vystoupili na nové zastávce Praha-Podbaba. Poblíž se nachází též stejnojmenné tramvajové obratiště. Na vlakové zastávce zastavují všechny osobní vlaky a též děčínské rychlíky. My si počkali na linku S41, takzvanou městskou linku z Rudné u Prahy do Prahy-Libně (o víkendech Prahy-Hostivaře). Na této lince jezdí dnes již téměř historické elektrické jednotky řady 451, tzv. žabotlamy. Tomu svezení se nedalo odolat :-).
Zastávka Praha-Podbaba
Tramvajové obratiště Podbaba
Elektrická jednotka 451.059 městské linky S41 v zastávce Praha-Podbaba
Interiér 451.059
Z Prahy-Libně nás odvezl vsetínský rychlík Matalík, já vystoupil v Chocni a večerním osobním vlakem do Meziměstí dojel do Náchoda, Petr jel přímo do Olomouce.
Ve čtvrtek jsme si dali pauzu, a tak příště budeme pokračovat rovnou pátkem, povozíme se po jindřichohradeckých úzkokolejkách.
———
Foto: Viktor Zerzán