Jízdenka na léto 2015 (úterý 14. 7. 2015)

Druhý den jsme měli v plánu procestovat Krušné hory. Z Ústí nad Labem se tedy od EN 476 Metropol přesunuli osobním vlakem do Mostu, odkud po necelé půlhodině odjížděl osobní vlak do Moldavy v Krušných horách. Souprava ve složení 810+Bdtax+810 byla poloprázdná, velký vliv na to mělo jistě počasí – bylo deštivo a nevlídno – takové počasí k výletu moc neláká. Trať je nejprve elektrifikovaná a do Louky u Litvínova vede z velké části souběžně s tramvajovou tratí (o které bude ještě řeč) podél chemických závodů. Od Louky pak již neelektrifikovaná jednokolejná trať stoupá vstříc horám přes Dubí, kde je úvrať, a Mikulov, kde jsou dva tunely s pomalou jízdou a zajímavý železniční most.

IMG_4439

Souprava osobního vlaku do Moldavy v Krušných horách před odjezdem z Mostu

IMG_4440

Interiér 810.150

Díky mírnému zpoždění a krátkému obratu v Moldavě byl pobyt na zdejší nepříliš vábné stanici velmi krátký, a tak jsme si stěží stihli vyfotit budovu a jelo se zpátky.

IMG_4442

Budova stanice Moldava v Krušných horách

Cestou zpět se počasí umoudřilo, dokonce chvílemi vylézalo slunce. Vystoupili jsme v Louce u Litvínova a několik minut si počkali na osobní vlak od Teplic do Litvínova, který je konečnou stanicí trati, jen několik okamžiků jízdy z Louky.

IMG_4459

Stanice Litvínov

IMG_4460

Tramvajové obratiště Litvínov, citadela

Litvínov je s Mostem propojen tramvajovou tratí, po které jsme se svezli. Z celkem čtyř linek pravidelně operují dvě, jedna jezdí jen po Mostě a druhá až do Litvínova. Další dvě jsou posilové a jezdí jen jako několik účelových spojů za den. Přestupním uzlem pro cestu z Litvínova na mostecké nádraží je zastávka Zimní stadion, u které se nachází i kolejový trojúhelník pro libovolnou jízdu v celkem třech směrech.

IMG_4467

Zastávka Zimní stadion ani po opravě nepůsobí vlídným dojmem, graffiti by zde být nemuselo

IMG_4476

Tramvajový trojúhelník u zastávky Zimní stadion

IMG_4469

Přístup k mosteckému nádraží od tramvajové zastávky Nádraží ČD

Most jako město nás moc neoslovil, je moc roztahaný, nevlídný a jedinou zajímavostí je tam snad jen kostel, který byl přesunut o více než 800 metrů v době hourání starého města, které uvolnilo místo těžbě a samotné město bylo vystavěno prakticky nově. Poplatné době vzniku, je tvořeno panelovými domy.

IMG_4472

Mostecký kostel Nanebevzetí Panny Marie

Z Mostu jsme se osobním vlakem, který byl veden motorovou jednotkou řady 844 nazývanou též RegioShark nebo jen“žralok“, přesunuli do Karlových Varů. Odsud nás čekala projížďka po zajímavé trati do Potůčků, jejíž vrcholová stanice Pernink je druhou nejvýše položenou železniční stanicí v České republice (po Kubově Huti na Šumavě).

IMG_4479

RegioShark 841.001 po příjezdu do Karlových Varů

IMG_4478

Interiér 841.001

IMG_4512

Stanice Pernink

Na to, že má trať horský charakter, je docela rychlá, místy lze sledovat modernizované úseky s pražci ve tvaru Y.

IMG_4526

Modernizovaný úsek trati do Potůčků

Náš vlak byl tvořen lokomotivou 742.343 a dvěma vozy Bdtax. Jízda s „kocourem“ v čele byla vcelku zajímavá a se dvěma vozy lehké stavby si na stoupání hravě poradil.

IMG_4492

742.343 po příjezdu do Potůčků

 IMG_4495

Stanice Potůčky

Potůčky jsou poslední stanice v České republice, vlaky ovšem pokračují ještě o kus dál do saského Johanngeorgenstadtu. Jízdenku za pár set metrů jízdy přes hranici si ale dráhy cení na 56 korun, takže jsme se tuto pomyslnou čáru rozhodli překročit po svých. Alespoň jsme si mohli prohlédnout obě obce, a že se bylo na co dívat. Zatímco upravená bavorská obec nabízela příjemné prostředí, cukrárny a poklidnou atmosféru, české Potůčky nelze nazvat jinak než „jedna velká vietnamská tržnice“. Pro koupěchtivé určitě zážitek, ovšem kdyby u každého druhého stánku neměli to samé….

IMG_4498

Potůčky – jedna velká tržnice

Vrátili jsme se do Karlových Varů, kde byl jen tříminutový přestup na osobní vlak do Chebu, opět vedený RegioSharkem (a opět pod dráty). Daleko jsme se jím ale nesvezli, jen do Nového Sedla u Lokte. Odsud vede lokálka právě do Lokte, kde končí na zastávce Loket předměstí (tam ale nezajíždí všechny spoje, tak jako ten náš). Dříve trať vedla přes Horní Slavkov až do Krásného Jezu, nyní je ale opuštěná a bez vlakové dopravy. Výjimkou je nově opravený úsek Krásný Jez – Horní Slavkov-Kounice, kde jezdí několik málo výletních vlaků, zato je využívána výrobcem vagonů Legios.

Loket je pěkné město na řece Ohři, s hradem nad ní. Z železničního hlediska je zajímavý krátký tunel, před kterým je přejezd cyklostezky a byly by odsud určitě pěkné fotky, kdyby tudy zrovna projížděl vlak.

IMG_4537

Hrad Loket a trať, která se za okamžik zanoří do tunelu

IMG_4540

Loketský tunel

o

Cyklostezka v těsné blízkosti tunelu

IMG_4547

810.425 před odjezdem z Lokte

Z Lokte nás už jen čekal návrat nikoliv do Nového Sedla ale až do Chodova, kde navazoval rychlík do Chebu, a který v Novém Sedle nestaví. Cheb byl tento den naší cílovou stancí, měli jsme zde zajištěno ubytování. Po vyřízení formalit s ubytováním jsme vyrazili do centra, které má historický ráz a je velmi pěkné. Také jsme využili jedné z restaurací, kde jsme se navečeřeli. A protože nás další den čekalo další cestování, moc jsme se nezdržovali a docela brzy se uložili ke spánku.

IMG_4553

Kramářská ulička

IMG_4556

Chebský hrad

IMG_4563

Náměstí Krále Jiřího z Poděbrad

IMG_4566

Chebská pěší zóna – ulice Svobody

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..