Páteční bouřky a jejich následky značně komplikovaly dopravu na železnici
Bouřky, které v několika vlnách v pátek 11. srpna zasáhly východní Čechy, způsobily na železnici mnoho nepříjemností. Už dopoledne vlaky mezi Hronovem a Broumovem nabíraly velká zpoždění, neboť kvůli bouřce přestaly fungovat všechny přejezdy. Z Meziměstí do Broumova byla zavedena NAD. Provoz se do normálního stavu dostal až v 16:20.
Další nepříjemností bylo před pátou hodinou odpoledne najetí Sp 1875, který byl veden motorovým vozem 854.020, do stromu, který spadl na trať mezi Bolehoští a Týništěm nad Orlicí. Cestující museli čekat na uvolnění trati a stažení poničené soupravy více jak dvě hodiny. Na motorovém voze údajně došlo k poničení vzduchového potrubí. Nedaleko odsud, na trati 020 přímo na zastávce Petrovice nad Orlicí, došlo k pádu stromů na trať a poničení trakčního vedení, provoz byl též přerušen. Foto z těchto mimořádností uveřejnila facebooková stránka Tratě kolem Hradce Králové, jejich autorem je František Štěpnička:
Ve stejnou dobu popadaly stromy na trati 032 mezi Českou Skalicí a Starkočí a též mezi Malými Svatoňovicemi a Trutnovem.
Na trati 030 mezi Jaroměří a Dvorem Králové nad Labem zastavil Os 5477 před spadlým stromem. Provoz byl obnoven, ale na jiném úseku trati, mezi Bílou Třemešnou a Mostkem, došlo v sobotu ráno k najetí R 1261 do jiného spadlého stromu a následnému vykolejení.
Komplikace se nevyhnuly ani lokálce z Trutnova do Teplic nad Metují – tam byl kvůli popadaným stromům přerušen provoz na celé trati.
V době vydáni tohoto příspěvku (sobota 9:00) je provoz na všech tratích obnoven (kromě trati 030, kde se obnovení předpokládá v 10:00).
Osobní zkušenost autora článku:
Po jedenácté hodině jsem jel z Náchoda do Doudleb nad Orlicí, díky mimořádnosti mezi Hronovem a Broumovem náš vlak mimořádně zajel z Václavic do Starkoče a zpět. Ve Starkoči křižoval včas jedoucí spěšný vlak do Trutnova a dvacet minut zpožděný rychlík do Prahy. Cestující na Náchod si ve Václavících přestoupili a náš vlak se zpožděním pokračoval. Díky prostojům v Novém Městě nad Metují a Týništi nad Orlicí se zpoždění snižovalo, odjezd z Týniště už byl včas.
Zpět jsem jel z Rychnova nad Kněžnou do Náchoda, díky neprůjezdnosti trati 026 a informaci, že je v Týništi přistaven autobus směr Třebechovice (a dál že by měl jel vlak) jsem se rozhodl jet oklikou přes Hradec Králové. Autobus opravdu v Týništi byl, z Třebechovic ale vlak nejel, čekalo se na další autobus, naštěstí ne dlouho. Autobus, který nás přivezl z Týniště se tam vracel s lidmi z rychlíku do Letohradu, který dojel právě jen do Třebechovic. Protože bylo hodně lidí, byl narychlo povolán ještě jeden další autobus, aby se všichni vešli. Do Hradce Králové jsme dorazili se zpožděním asi 45 minut. Rychlík Dobrošov směr Náchod a Meziměstí odjel se zpožděním jen 10 minut a tak se čekalo na následný spěšný vlak do Trutnova. Ten měl nakonec zpoždění 20 minut ale úsekem Česká Skalice – Starkoč už (stejně jako rychlík Dobrošov) projel.
Výsledkem bylo, že cesta z Rychnova do Náchoda trvala asi tři a půl hodiny, ale domů jsem se dostal a to je to podstatné. Organizace a informovanost byla vzhledem k situaci velmi dobrá, cestující až na výjimky chápali, že to, co se děje, není ničí zlý úmysl a všichni dělají co je v jejich silách.
Úvodní foto: František Štěpnička (facebook Tratě kolem Hradce Králové)