Reportáž ze stavby nového mostu v Adršpachu

Od pondělí 9. 4. 2018 do čtvrtka 26. 4. 2018 se koná nepřetržitá výluka z Teplic nad Metují do Janovic u Trutnova, jejíž největší akcí stavba nového mostu v km 25,288.

V pátek 13. 4. v ranních hodinách přijela do Teplic nad Metují lokomotiva 742.095-3 s jeřábem KIROW KRC 800 (z Rakouska), stroje zůstaly odstaveny ve stanici.

V sobotu 14. 4. od 7 hodin začala nakládka pěti částí nového mostu na vozy Res. Tyto části byly postupně během asi 3 týdnů odlity na odstavné ploše na nádraží v Teplicích nad Metují.

První naložená část ve složení jeřáb KIROW + vůz Res + lokomotiva 742.095-3 odjela z Teplic nad Metují v 9:10 a na místo složení před Adršpachem dojela v 9:50, jeřáb se odpojil a začal z vozu Res skládat jednotlivé betonové části.

V 10:20 odjela lokomotiva 742.095-3 s prázdným vozem zpátky do Teplic nad Metují, kam přijela v 10:40, vůz tam odstavila a vzala si druhý naplněný vůz Res se zbývajícíma dvěma části mostu. Z Teplic nad Metují odjela souprava v 10:55 a na místo složení před mostem přijela v 11:25. V 11:30 byly na mostě položeny dvě z pěti částí, ve 13:30 se položila třetí část, ve 14:05 byla složena 4 část a poslední část se položila ve 14:35, poté byly práce s jeřábem ukončeny.

Jeřáb se spojil s prázdným vozem Res a za pomoci lokomotivy 742 095-3 odjel v 15:05 do Teplic nad Metují, kam souprava dorazila v 15:35. Tam následně proběhl posun se soupravou, sestavení vlaku a ještě večer se jeřáb vracel, opět ve společnosti lokomotivy 742.095-3, se kterou byl už od pátku, zpět do Rakouska.

Práce na mostu sice ještě nejsou uplně hotovy, ale budou probíhat už s menší mechanizací. Celková cena za stavbu tohoto mostu by měla být cca 4 000 000 Kč.

Fotogalerie je seřazena dle času.


Foto: Tomáš Ságner

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..