Aktualizovaný návrh jízdního řádu: Konec přímého spojení s Prahou a návrat Krakonoše

Správa železniční dopravní cesty před několika dny zveřejnila aktualizovaný návrh jízdního řádu, který vstoupí v platnost letos v prosinci. Oproti původnímu návrhu přináší několik změn. Důležité změny se pokusíme vypsat na následujících řádcích.

  • Bude zrušen pár rychlíků “Hradečan” mezi Prahou a Meziměstím. Ranní spoj pojede jako spěšný vlak z Broumova do Starkoče, kde bude přípoj na rychlík Krakonoš (viz dále) z Trutnova do Prahy. V opačném směru bude potřeba přestoupit v Hradci Králové do spěšného vlaku do Trutnova a ještě jednou ve Starkoči směrem na Broumov.
  • Zároveň se bude přestupovat ve Starkoči i u večerního spojení Hradce Králové s Náchodem (o víkendu Broumovem), vlak z Hradce Králové bude směrován do Trutnova.
  • Bude zaveden nový pár přímých spěšných vlaků mezi Broumovem a Hradcem Králové (zpět jen do Meziměstí), které pojedou mimo takt ostatních vlaků. Ráno z Broumova vlak vyjede v 5:37 z Náchoda v 6:37 a v Hradci Králové bude v 7:36. Zpět z Hradce Králové bude spojení ve 14:24, do Náchoda tento přímý vlak přijede v 15:19 a jízdu ukončí v Meziměstí v 16:05 bez návaznosti na Broumov. Oba vlaky pojedou v pracovní dny.
  • Spěšné vlaky mezi Starkočí a Broumovem (+ spoje do Hradce Králové) budou místo regionov vedeny soupravami tvořenými motorovým vozem 854 a řídícím vozem, který disponuje první třídou, která na těchto vlacích bude platit. Oproti regionovám, které na těchto vlacích jezdí nyní, nebudou tyto soupravy disponovat nízkopodlažním nástupem, nabídnou však více prostoru na jízdní kola a (subjektivně) lepší chodové vlastnosti díky čtyřnápravovým podvozkům. Též budou mít vyšší rychlost, kterou budou moci využít například mezi Náchodem a Hronovem.
  • Dojde k rozšíření počtu spěšných vlaků Choceň – Náchod – Hronov (- Adršpach). To na úkor osobních vlaků mezi Týništěm a Náchodem.
  • Všechny rychlíky od Prahy, které z Hradce Králové pokračují dále na Trutnov, ponesou název Krakonoš a dojde k rozšíření o jeden pár. Ráno místo rychlíku z Meziměstí, večer místo spěšného vlaku “Stachelberg”, kdy tento název ponese spěšný vlak s odjezdem z Hradce Králové v 17:03.
  • Na trati z Teplic nad Metují do Trutnova budou do Adršpachu jezdit přes sezonu vlaky méně často (ale možná kapacitnější – zdvojené?). Letos byly značné problémy s dodržováním jízdního řádu díky hustému provozu a často se stávalo, že musely být některé spoje odřeknuty.

Přestože může někoho mrzet zrušení přímého spojení do Prahy z Náchodska, uvědomme si, že tento vlak spíše prestižní než praktickou záležitostí, který nezapadá do konceptu dopravy po zbytek dne. Spojení nebude zrušeno, jen bude nutné přestoupit. A do Hradce Králové (kam z Náchodska směřuje většina cestujících) bude zaveden úplně nový vlak v novou dobu, který může vyhovovat i více lidem, pro oba směry se přímo nabízí využití studenty.

Návrh jízdního řádu je k náhlédnutí na stránkách SŽDC


Úvodní foto: Petr Nechanický

Mohlo by se vám líbit...

1 odpověď

  1. Kuba napsal:

    „jízdu ukončí v Meziměstí v 16:05 bez návaznosti na Broumov“
    Nikoliv, návaznost je zajištěna prostřednictvím autobusového spoje (odj. 16:16, Broumov 16:35).

    „Na trati z Teplic nad Metují do Trutnova budou do Adršpachu jezdit přes sezonu vlaky méně často“
    Do konečného jízdního řádu daleko, návrh je jen návrh.

    „tento vlak spíše prestižní než praktickou záležitostí“
    Ano, souprava AB + B + B je vysoce prestižní záležitost. Takže na rovinu, jedná se o honění politického ega pánů Hečka a Birke.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..