Aktualizovaný návrh jízdního řádu: Vlakem z Meziměstí do Walbrzychu o letních víkendech

Na stránkách SŽDC se objevila aktualizovaná verze návrhu GVD 2017/2018, která na Náchodsku přináší několik změn, z nichž jedna je do jisté míry revoluční. Po zavedení přímého rychlíku do Prahy se plánuje obnovení dalšího spojení fungujícího v minulosti, a to spojení osobními vlaky přes přechod v Meziměstí. Pro Meziměstí je to významný krok, neboť osobní doprava byla zastavena před mnoha lety (v roce 2004) a ta nákladní též upadala až přestala jezdit prakticky úplně. Nyní je šance, že přechod ožije alespoň o letních víkendech, a to několikrát denně.

V návrhu se totiž objevily osobní vlaky spojující Wroclaw s Adršpachem, resp. Meziměstí s Walbrzychem:

Os 25450Os 25452Os 25454Os 25456Os 25458
Wroclaw Glówny5:406:10
Walbrzych Glówny7:057:3510:3714:3316:33
Meziměstí7:35-7:428:05-8:0711:1715:1517:15-18:03
Teplice nad Metují7:51-7:548:16-8:3318:12-18:33
Adršpach8:068:4518:45

Os 25453Os 25455Os 25457Os 25459
Adršpach8:5018:50
Teplice nad Metují9:02-9:0819:02-19:08
Meziměstí9:17-9:2311:2315:2319:17-19:18
Walbrzych Glówny10:0712:0716:0720:02
Wroclaw Glówny21:21
  • Vlak Os 25450 jede 5. a 6. července 2018
  • Vlak Os 25452 jede v sobotu a neděli od 28. dubna do 2. září a navíc 1. března, 31. května a 15. srpna 2018
  • Ostatní vlaky jedou v sobotu a neděli od 28. dubna do 2. září a navíc 1. března, 31. května, 5. a 6. července a 15. srpna 2018

Dopravcem na české straně bude GW Train Regio, na polské straně Koleje Dolnoslaskie. Předpokládá se nasazení polských „szynobusů“ SA134.

„Szynobus“ SA134 se v Meziměstí objevil už v říjnu 2015

Další změny v návrhu na tratí 026 a 047:

  • Os 25152 Meziměstí (4:43) – Broumov (4:57) je zrušen
  • Os 25156 Meziměstí (5:43) – Broumov (5:57) nepojede v neděli
  • Sp 1872 Choceň (14:39) – Hronov (15:49) bude v pátek, sobotu a neděli od 28. dubna do 30. září proudloužen až do Adršpachu (16:45)
  • Sp 1762 Starkoč (17:40) – Broumov (18:58) pojede denně do Meziměstí a do Broumova v pracovní dny
  • Sp 1764 Starkoč (18:42) – Broumov (19:57) pojede denně bez přestupu v Meziměstí
  • Os 25166 Teplice nad Metují (20:30) – Meziměstí (20:40) pojede v sobotu
  • Os 25151 Broumov (0:01) – Meziměstí (0:16) je zrušen
  • Sp 1875 Hronov (16:11) – Choceň (17:21) bude v pátek, sobotu a neděli od 28. dubna do 30. září proudloužen o trasu už z Adršpachu (15:12)
  • Os 25157 Broumov (22:20) – Meziměstí (22:35) nepojede v neděli
  • Jsou zavedeny nově vlaky Teplice nad Metují – Teplice nad Metují město s odjezdy v 10:33, 11:31, 12:33, 14:40, 16:33 a 18:33, zpět v trase Teplice nad Metují město – Teplice nad Metují s odjezdy v 11:21, 12:23, 13:21, 15:21, 17:09, 19:21, všechny vlaky jedou celoročně
  • Os 15774 odjede z Teplic nad Metují do Adršpachu ve 14:40
  • Os 15777 odjede z Adršpachu do Teplic nad Metují v 17:00, (nyní 17:12)
  • Os 25458 (nový vlaky z Polska) odjede z Teplic nad Metují do Adršpachu v 18:33
  • Os 25453 (nový vlak z Polska) odjede z Adršpachu v 8:50 v sobotu a neděli, v pracovní dny pojede Os 15773 v 9:12
  • Os 25459 (nový vlak z Polska) odjede z Adršpachu do Teplic nad Metují v 18:50

Foto: Tomáš Ságner

Mohlo by se vám líbit...

komentářů 13

  1. Dobrošov napsal:

    A co teprve první třída na rychlíku Dobrošov až do Meziměstí. V hlavičce vlaku totiž chybí poznámka „2.“. 😀

  2. Bc. Jiří Kučera napsal:

    Dobrý den! Vítám, že opět budou jezdit vlaky z Polska do Meziměstí. Myslím, že by nebylo od věci spoje, které končí v Meziměstí, pokračovaly až do Broumova. Je to také turisticky zajímavé místo.

    • Tomáš Ságner napsal:

      To by nešlo, spoje co končí v Meziměstí se během pár minut zase vrací zpátky do Walbrzychu, stačí se podívat na ten návrh jízdního řádu. Do Broumova pojede asi po 30 minutách další vlak a zpátky bude přestup zajištěn během 8 minut od příjezdu z Broumova. Je to pro začátek docela šikovně udělaný 🙂

      • udavač napsal:

        Především se hodí dodat, že přeshraniční spojení mezi Meziměstím a Walbrzychem údajně existuje už nyní – sice ovšem autobusem = viz:
        http://www.mezimesti.cz/autobusova-linka-mezimesti-walbrzych/d-22076/p1=8358 ,
        ale existuje, a to už od 1. dubna 2017 a dokonce i v pracovní dny a nejen v letní sezóně – takže vlastně „nic nového pod Sluncem“ …
        Pokud jde o obnovu přeshraničního železničního spojení, je samozřejmě dobře, že se o ni někdo snaží zasadit, ale já to tedy jako „pro začátek docela šikovně udělaný“ rozhodně nevidím, protože jízdní řád příliš lákavý není = pokud může vůbec někomu vyhovovat, pak (bohužel pochopitelně) především Polákům a možná ještě TROCHU místním obyvatelům + rekreantům v regionu, ale ze vzdálenějšího českého a moravského vnitrozemí je první spojení do Polska rozumně jen těžko stíhatelné, další spojení už je dost pozdní, a poslední spojení do ČR je naopak naplánováno zbytečně brzy (a se s tím souvisejícími dlouhými prostoji).
        A totéž ostatně platí i pro sezónní spojení na trati Trutnov – Královec – Lubawka – Sędzisław: dojet do Jelení Hory po 13. hodině, to také není pro české návštěvníky Polska právě šťastné řešení …

  3. Tomáš Ducháček napsal:

    Velmi děkuji polskému dopravci, že atraktivní přímé vlaký mezi Trutnovem a Jelení Horou byly po mnoho letach zrušení ve prospěch vlaků do Walbříchu! Kdo pojede do Walbříchu a proč? Nicméně po léta cestuji s rodinou vlakem do Jelení Horu a myslím, že je to krásný region s mnoha atrakcemi. Zničte, co fungovalo dobře, polský bordel na železnici.

    • Viktor Zerzán napsal:

      Vlaky z Trutnova do JG by neměly být zrušeny, pouze bude přestup v Sedzislawi a místo SA134 pojede 810.
      Do Walbrzychu nikdo možná nepojede, ale v opačném směru je pro Poláky jedno velké lákadlo – Adršpach – a dopravovat tam Poláky aby se ulevilo přetíženým silnicím a parkovištím je asi hlavním záměrem zřízení těchto vlaků.

      • Otokar Klimeš napsal:

        Z Vratislavi do Adršpachu nebude mnoho cestujících, protože čas odjezdu je velmi ranní. A Walbrzych sám nevytvoří vysokou volební účast. Vlaky do Adršpachu by byly velmi zajímavé, kdyby cestovaly z Jelení Hory. V Jeleníhorske kotlině v letní prázdniny odpočívá mnoho turistů a pro ně by byl výlet do skalních měst velmi atraktivní. Podívejte se na vlaky ze Szklarskě Porůby do Liberce, kde je velmi vysoká návštěvnost především turistů ze Szklarskě Porůby.

  4. Jiří Lipták napsal:

    @Tomáš Ducháček: Ano, to je pravda. Přímé vlaky do Jeleni Hory jsou velmi potřebné. Poláci museli zkazit to, co fungovalo velmi dobře. Meziměstské vlaky všechny by stačily z Walbrzychu do Meziměstí. Na jedné a druhé stanici můžete přestupovat na vlaky dále jak potřebujete.

  5. Jindřich Pilař napsal:

    Pro Čechy jsou vlaky do Walbrzycha a Wroclavi zbytečné. Naopak, do Jelení Horu cestovalo mnoho lidí. S přestupem už jen málo lidí pojede. Dolnoslezské vojvodství velmi poškodilo přeshraniční železniční spojení. Proč bychom měli platit za vlaky pro Poláky? Na Liberecku Poláci podobně udělali v koně rodakův:
    http://ekonomika.idnes.cz/prime-vlaky-do-polska-zustanou-cd-zlevnily-cast-doplati-kraj-p5u-/eko-doprava.aspx?c=A170412_074503_eko-doprava_suj

  6. Aleš Vojtíšek napsal:

    Potřeba celoročných vlaků do Jeleni Hory kam jít mnoho lidí. Tam je také velký turistický zájem. Do Valbřicha nikdo nebude jet vlakem protože stanice jsou daleko od centra. Do Vratislavi tím spíše ne. Zhoršení spojení s Jeleni Horu pro zbytečých vlaků do Valbřicha to je velký minus.

  7. Petr Janík napsal:

    Z Meziměstí do Walbrzycha už funguje autobusová linka. Vlaky tam budou méně konkurenceschopné. Přímé spojení Trutnova s Jeleni Gora je důležitější. Vlaky by měly chodit denně přes celý rok. Přímé – jak fungují přestupy v polských vlacích, všichni víme. Polská „logika“ – poškodit oblíbené spojení a přesunout motorák na trasu, kde bude duplikován autobus. Vlakem do Wałbrzycha nikdo nepojede, protože stanice je daleko od města a autobus vede do centra.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *