SONE+ 23.4. – Lokálky kolem Suchdola a Studénky
Nic se nemá přehánět. Já si to řekl o učení se na zápočty a místo „šprtání“ jsme se s Petrem vydali na výlet vlakem. Tentokrát to nebyla kombinace SporoTiketů ani regionálních SONE+, ale klasická celosíťová SONE+ za 550 Kč. Cíl by dán předem – projet některé z moravskoslezských lokálek.
Aby se výlet vyplatil a stihli jsme toho co nejvíce, nevyjel jsem ráno z Náchoda jako obvykle, ale start byl v Hradci Králové, odkud jsme jeli rychlíkem 629 Portáš do Valašského Meziříčí. Stejný směr měla i Janča, jedna ze dvou účastnic loňského „Křížem krážem republikou“, tak jsme aspoň nejeli sami a byla větší zábava. Pokračovala s námi i „šukafonem“, který jel do Frenštátu pod Radhoštěm, my ji ale ve Veřovicích opustili a vydali se vstříc Studénce.
Byla trošku chyba, že jsme si nezjistili výluky na den naší cesty. Z Příboru do Studénky jsme totiž jeli postarší Karosou. To znamená, že si do svých mapek nezakreslíme trať Veřovice – Studénka celou. No nevadí, máme plán jak to příště dohnat.
Dav přestupující do autobusu NAD ve stanici Příbor
Ze Studénky jel hned osobní vlak na Nezamyslice, my se jím přesunuli do Suchdola nad Odrou. Tam už čekal 810.479 do Fulneka. Trať do něj je krátká, a tak netrvalo dlouho a vystupovali jsme v tomto celkem pěkném městě, které se prezentuje jako město Jana Amose Komenského. O kus dál pak postával tank, který o sobě hlásal, že splňuje technické parametry pro provoz na českých silnicích. Ještě aby to na těch tankodromech nešlo:-D
810.479 ve Fulneku
Fulnek – staniční budova
Tank ve Fulneku
Náměstí ve Fulneku
Z Fulneka jsme si našli autobus do Bílovce, a to nám umožnilo projet si další trať – z Bílovce do Studénky. Taky nebyla dlouhá a měli jsme ji hned projetou. A zbýval čas ještě na jednu, tak jsme se opět přesunuli do Suchdola nad Odrou, kde nás čekala souprava 810.002+Bdtax do Budišova nad Budišovkou.
Ve stanici Bílovec funguje perfektní přestup autobus-vlak způsobem hrana-hrana, stačí projít tímto průchodem
Trať ze Suchdola do Budišova je pěkná, ale pomalá a dlouhá. Není divu, že jsme se už od Vítkova těšili, až tam budeme. A představu toho, že to celé pojedeme ještě jednou zpátky (kousek je sice Moravský Beroun, ale tam se nedostanete), jsme zchladili Radegastem v místní hospodě, která byla krom dvou obchodů a jednoho domu s jistým etnikem jediným místem, které v Budišově žilo.
Budova stanice Budišov nad Budišovkou
Budišov nad Budišovkou
Prototypový motorový vůz 810.002
Interiér motorového vozu 810.002
Staniční budova v Suchdole nad Odrou
Naštěstí cesta zpět vždy uteče rychleji. Už jsme začali směr cesty stáčet k domovu, ale nejbližší vlak jel až za asi 40 minut, a tak jsme zi zaběhli ještě „na jedno“. Poté přijel R 742, kde jsme zaujali místo ve voze BDhmsee, s celkem pohodlnými sedačkami. Svezli jsme se jím do Přerova, tam jsme přeběhli na R 708 Hradišťan.
Na cestu přímo domů bylo přeci jen příliš brzy, tak se uskutečnil ještě malý výlet po Olomouci. Tramvají a následně autobusem jsme dojeli k vlakové zastávce Olomouc-Hejčín, odkud jsme se vrátili po trati 275 zpět na hlavní nádraží.
814.037 v zastávce Olomouc-Hejčín
A z dřívějších cest na Moravu jsme měli ve zvyku vracet se vlakem IC Landek, který v současném GVD jezdí jako Ex 142 Odra, a navíc ho táhne stroj řady 380. My chytli 380.005, zabrali jsme kupé hned v prvním Bmee a zaposlouchali se do zvuků vydávaných touto novou lokomotivou. Mě osobně se to pištění zamlouvá!
380.005, Olomouc hl. n.
Z Pardubic pak cesta proběhla jako vždy posledním libereckým rychlíkem a spěšným vlakem z Hradce Králové do Náchoda.
———
Foto: Viktor Zerzán, Petr Nechanický